Aquest blog s'ha traslladat a una adreça nova: blog.carlesbellver.com.

dijous, 13 de setembre del 2007

Vaig actualitzar una aplicació i ara no puc iniciar-la des del Dock

Això m'ha passat avui amb el Cyberduck. Ahir l'aneguet groc em va avisar que estava disponible una nova versió del programari i ell mateix es va encarregar de baixar-lo i d'actualitzar-se. Després vaig continuar utilitzant-lo sense cap problema. Però avui, he anat a iniciar-lo fent clic a la icona del Dock i no s'obria pas, tot i que la icona semblava normal, no es transformava en el típic interrogant que indica que l'aplicació ja no hi és :-(

Quina era la causa del problema? Que el procés d'actualització havia llençat la versió anterior del Cyberduck a la paperera, però per alguna raó no l'havia buidada. La icona del Dock apuntava, doncs, a un programari que a hores d'ara era a la paperera, i, com ja sap tot usuari de Mac, no es pot iniciar una aplicació des de la paperera.

Quina és la solució: buidar la paperera, suprimir la icona del Dock, obrir el Cyberduck des de la carpeta d'Aplicacions i tornar a desar la icona al Dock :-)

(Suposo que és un error del procés d'actualització. M'imagino que el procediment normal no és substituir tot el directori .app, sinó la part que calgui dels seus continguts, de manera que la icona del Dock continui apuntant al lloc correcte. Ho recercaré una mica.)

0 comments:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.

Etiquetes